zondag 22 juni 2008

Begin Jaren Zestig

De volgende bands waren bekend in Veenendaal in dit tijdvak:

THE STRANGERS (1960-1963)

Joop Schoonhoven en Wim van Burken
Joop Schoonhoven (zang, sologitaar)
Guus van Barneveld (drums)
Wim van Burken (nu Relax) (basgitaar)
Bram van Barneveld (slaggitaar)


(Zie de volledige entry elders op de blog)

The Strangers speelden aanvankelijk vaak met The Rubies in De Ruif naast de voormalige Katholieke kerk aan de Nieuweweg Noord en later in het NVV gebouw aan de Tuinstraat, waar Hans Hiensch decennia later de Coconut Bar had.




Godfried Simons (The Rainbow Rockets en Quibus 5) heeft ook in deze band gezeten, net als Han op de Woert (Relax) die ook een blauwe maandag meedeed.

De onlangs overleden Joop Hoesen zong tijdens een optreden van "The Strangers" steevast twee songs van Carl Mann mee.
Dit waren de nummers "Mona Lisa" en "Pretend" en ik heb Joop beide nummers begin jaren zestig tijdens een optreden in het NVV gebouw horen zingen.



THE VALLEY STARS

De Valley Stars bestonden uit:

vlnr: Kees Meijering
Gert van Wijk
Jan van Riessen
Jan van Nieuwamerongen
Jan van de Weerd


Kees Meijering kwam eind jaren vijftig, samen met Teus Budding (mijn vroegere gitaarleraar) op de radio, waar ze twee nummers speelden; één nummer was van The Shadows, Back Home, de B-kant van de hitsingle The Frightened City, uit 1961.
Als jongen van veertien jaar heb ik dat toen gehoord.
Kees Meijering was een begaafd zanger en gitarist en formeerde The Valley Stars.




THE RUBIES
The Rubies bestonden uit vijf jongens van Ambonese afkomst uit Ederveen.
Deze band was destijds heel populair in de regio.

Bezetting:
George Mahulette
Jan Mahulette
Jonathan Huwai
Henk Manuputty
?


THE BLUE SHARKS

(Zie de volledige entry elders op de blog)

In de Blue Sharks zaten in het begin:
Kees van Beek - slaggitaar, zang
Wouter Sukkel, thans Wouter Nievers - sologitaar
Cor Lagerwey - basgitaar
Gert Hardeman - drums
(foto, vlnr)


(Jan Slagman, foto's The Strangers, The Blue Sharks: Dries v.d. Bovenkamp)

2 opmerkingen:

Unknown zei

Hallo!
Mijn naam is Paul van Riessen! ik ben de jongste zoon van Jan van Riessen. Tot mijn grote vreugde ben ik via mijn vrouw op deze site terecht gekomen! Is er nog meer materiaal van de "The Valley stars"? Ik zou ook heel graag in contact komen met de mensen die bij mijn vader in de band hebben gezeten! Mijn vader is in '92 op zeer jonge leeftijd overleden! Ben heel erg benieuwd hoe hij was! Ben zelf ook muzikant!! graag een reactie!!

Groeten Paul

Anoniem zei

Hallo,

Ik ben Kees Meijering de (enige)zoon van Kees Meijering die vroeger in de band "The Valley Stars" zong en gitaar speelde. Tot begin 2008 woonde ik in Veenendaal maar woon nu in Zweden. Mijn vader is in 1997 overleden, ook op een veel te jonge leeftijd. Mijn vader had het vroeger wel altijd over Jan van Riessen maar wat....? Mijn moeder weet ook vast nog wel wat te vertellen over hem. Zei woont nog steeds in t'Veen.

Greetz,
Kees